I. WARUNKI OGÓLNE
1.
W
momencie zakupu biletu pasażer zawiera umowę o przejazd i akceptuje
postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Przewozu.
2.
Przewóz pasażerów odbywa się w oparciu o odpowiedni, ważny na
określoną godzinę i trasę bilet.
3.
Pasażer korzystający ze zniżki komercyjnej ma obowiązek posiadać do
okazania podczas zakupu biletu oraz podczas podróży dokument ze
zdjęciem uprawniający do korzystania ze zniżki. W przypadku zniżki
uczeń/student: Polska legitymacja uczeń/student, ew. ISIC do 26 roku
życia,
4.
Każdy prawny opiekun, posiadający pełnopłatny bilet może zabrać ze
sobą bezpłatnie jedno dziecko do lat 4, z zastrzeżeniem, że nie
korzysta ono z oddzielnego miejsca do siedzenia.
5.
Dzieciom, które ukończyły 4 lata przysługuje ulga jak młodzieży
uczącej się.
6.
W
żadnych okolicznościach nie przewozimy dzieci poniżej 15 lat
podróżujących samotnie.
7.
Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone w miejscach
określonych w rozkładzie jazdy wskazanych przez kierowcę autobusu.
8.
Pasażer zobowiązany jest stawić się na przystanku 15 minut przed
planowanym odjazdem autobusu.
9.
Do
kontroli biletu upoważniony jest kierowca oraz uprawnieni pracownicy
P.W. SPRINTER
posiadający odpowiedni identyfikator.
10.
Każda rezerwacja miejsca wygasa 10 min przed odjazdem
11.
Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne związane z realizacją umowy
przewozowej należy kierować na adres:
P.W. SPRINTER
ul. Ul.
Zamojska 9
20 22-600 Tomaszów Lubelski listem poleconym.
12.
Reklamacje można składać w terminie do 30 dni od zaistnienia
okoliczności, która jest przedmiotem reklamacji.
13.
Przedmioty pozostawione w autobusie nie są objęte ochroną i
odpowiedzialnością
P.W. SPRINTER
II. BILETY
1.
Pasażer powinien niezwłocznie sprawdzić prawidłowość wystawionego
biletu, bowiem po odejściu od kasy reklamacje nie będą uwzględniane.
2.
Po
rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest
zabronione.
3.
Bilety skradzione lub zagubione są uważane za bezpowrotnie stracone i
na ich miejsce nie będą wystawiane wtórniki.
4.
Bilet uszkodzony, zniszczony lub przerabiany będzie uważany za
nieważny.
5. P.W.
SPRINTER
prowadzi telefoniczną rezerwację miejsc Miejsca w autobusie nie są
numerowane.
6.
W
trakcie podróży pasażerowie proszeni są o zachowanie swojego biletu do
kontroli.
7.
W
przypadku stwierdzenia przez uprawnione służby rewizorskie braku
ważnego biletu zostanie nałożona kara w wysokości 200 złotych.
III. BAGAŻ
1.
Pasażerowie są odpowiedzialni za umieszczenie swojego bagażu i zajęcie
miejsca we właściwym autobusie.
2.
P.W. SPRINTER
zobowiązuje się bezpłatnie przewieźć jedną sztukę bagażu o wadze do 20
kg na osobę w pomieszczeniach bagażowych z wyjątkiem bagażu
powierzonego który jest ometkowany – opisany co do jego właściciela i
adresu z telefonem kontaktowym za który pobierana jest opłata 50zł a
pasażer otrzymuje pokwitowanie.
3.
Na
pokład autobusu można wziąć jedynie bagaż podręczny, którego rozmiary
pozwalają na umieszczenie na półkach nad głowami pasażerów.
4.
Ze
względów bezpieczeństwa zabrania się zabierania na pokład autobusu
dużych sztuk bagażu.
5.
P.W. SPRINTER
linie SPRINTER S.J. zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu bagażu o
dużych rozmiarach (wózki dziecinne, rowery narty itp.)
6.
Za
bagaż niewymiarowy pobierana jest stosowna opłata według obowiązującej
taryfy.
7.
Zabroniony jest przewóz rzeczy niebezpiecznych mogących wyrządzić
szkodę osobom lub mieniu, bądź których przewóz jest prawnie
zabroniony.
8.
Rzeczy szczególnie cenne (gotówka, papiery wartościowe, biżuteria,
elektronika), oraz posiadające wartość naukową itp. winny być
przewożone wyłącznie jako bagaż podręczny.
9.
W
przypadku składania reklamacji dotyczącej uszkodzenia bagażu należy
przedstawić potwierdzenie kierowcy sporządzone w momencie zajścia.
IV.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
P.W. SPRINTER
Z TYTUŁU ZAGINIĘCIA BAGAŻU
1.
P.W. SPRINTER
linie SPRINTER S.J. ponosi odpowiedzialność tylko i wyłącznie za
bagaż, na który pasażer może przedstawić dokument potwierdzający, że
bagaż został powierzony firmie i wniesiona została opłata w wysokości
50zł.
2.
W
przypadku utraty bagażu powierzonego z winy przewoźnika wysokość
odszkodowania dotycząca oznakowanego bagażu nie może przekroczyć 800,-
PLN. Bagaż o wartości przekraczającej 800,-PLN powinien być przez
pasażera ubezpieczony na jego koszt.
3.
P.W. SPRINTER
linie SPRINTER S.J. nie odpowiada za bagaż podręczny, który podróżny
przewozi ze sobą.
4.
W
razie utraty bagażu powierzonego należy niezwłocznie poinformować
osobiście o tym fakcie personel
P.W. SPRINTER
oraz najbliższy Komisariat Policji, oraz zgłoszenie pisemne na adres
P.W. SPRINTER
Andrzej
Koper
Ul. Zamojska 9
22-600 Tomaszów Lubelski. Bagaże pozostawione w autobusach
P.W. SPRINTER
stanowią przedmioty jego posiadania, a nie znalazcy i podlega
niezwłocznemu przekazaniu naszemu personelowi na przechowanie.
5.
Jeżeli bagaż jest pozostawiony w autobusie mamy prawo otworzyć go w
celu zbadania jego zawartości, zanim przeniesiemy go w bezpieczne
miejsce. Możemy także, bez ponoszenia odpowiedzialności, usunąć lub
zniszczyć bagaż lub jego zawartość, która według naszego uznania mogła
by spowodować szkodę, niewygodę osób lub zniszczenie innych rzeczy. W
takim przypadku nie mają Państwo prawa, do jakiegokolwiek
odszkodowania.
6.
Przedmioty pozostawione w autobusie po zakończeniu podróży nie są
objęte ochroną i odpowiedzialnością przewoźnika
V. ZWROT
ZAGINIONEGO BAGAŻU
1.
Wszystkie rzeczy, po które nie zgłosił się ich prawowity właściciel w
ciągu 1 miesiąca od daty znalezienia uznaje się za porzucone i mogą
one zostać sprzedane lub w inny sposób zbyte, a dochód ze sprzedaży
zostanie zatrzymany przez
P.W. SPRINTER
VI. OBOWIĄZKI
P.W. SPRINTER
1.
P.W. SPRINTER
odpowiada za przewóz pasażerów do ich miejsca przeznaczenia
określonego na bilecie.
2.
Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny niezależnej od nas nie będziemy w
stanie dowieźć Państwa do ich miejsca przeznaczenia własnymi
autobusami, dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić inny, dostępny
środek transportu do miejsca przeznaczenia. Autobusy zastępcze będą
posiadały firmowa tablicę za przednia szybą z trasą przejazdu
autobusu.
1.
P.W. SPRINTER
nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie autobusów oraz ewentualne
spóźnienia pasażerów na inne połączenia, powstałe z przyczyn od nas
niezależnych, takich jak:
2.
Wypadki powodujące opóźnienia na trasie autobusu
3.
Wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne
4.
Zastosowanie się do żądań policji
5.
Śmierć lub wypadek na drodze
6.
Akty
wandalizmu i terroru
7.
Zamknięcie drogi, objazdy, wyjątkowe natężenie ruchu
8.
Awaria pojazdu
9.
Inne
okoliczności poza naszą kontrolą
10.
Nie
ponosimy odpowiedzialności za ewentualne konsekwencję w przypadku, gdy
pasażer nie zgłosi się do autobusu, przed jego rozkładowym odjazdem,
po postoju na odpoczynek.
11.
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany środka transportu w sytuacji, kiedy
z przyczyn od nas niezależnych będzie to konieczne.
VII. NARUSZENIE
PORZĄDKU
Dla bezpieczeństwa
interesów wszystkich pasażerów stosuje się następujące zasady:
1.
Radia, magnetofony i inne urządzenia grające w tym instrumenty
muzyczne nie mogą być używane w trakcie podróży
P.W. SPRINTER
linie SPRINTER S.J.. Pasażerowie mogą słuchać własnych odbiorników pod
warunkiem, iż nie są one słyszalne przez innych.
2.
Zabronione jest picie alkoholu w naszych autobusach oraz przebywanie w
nich osób znajdujących się pod wpływem alkoholu
3.
Zabrania się palenia papierosów w autobusach
4.
Zabrania się zajmowania miejsc oraz pozostawania na pokładzie
autobusów pasażerom będącym pod wpływem narkotyków, lub innych
substancji odurzających.
5.
Pasażerowie odpowiadają za szkody wyrządzone przewoźnikowi i innym
pasażerom. W momencie wykrycia uszkodzenia bądź widocznego
zanieczyszczenia autobusu pasażer zobowiązany jest do zapłaty na rzecz
przewoźnika kary umownej w wysokości 100,- PLN
IX. PRZEWOŻENIE
ZWIERZĄT
1.
W
autobusach
P.W. SPRINTER
linie SPRINTER S.J. dopuszcza się przewożenie zwierząt jedynie w
specjalnych pojemnikach przeznaczonych do ich transportu. Wielkość
pojemnika musi umożliwiać przewożenie na jednym fotelu. Opłata za
przewóz zwierząt w pojemniku równa jest cenie biletu pełnopłatnego
(nie obwiązują zniżki)
2.
Wyjątek stanowią psy – przewodnicy towarzyszące osobom niewidomym,
które mogą być przewożone na smyczy i kagańcu bez dodatkowych opłat.
Nie
zastosowanie się do jakiejkolwiek z powyższych reguł może spowodować
usunięcie z autobusu w interesie pozostałych pasażerów. W takich
okolicznościach nie są Państwo upoważnieni do jakiegokolwiek zwrotu
poniesionych kosztów, a my nie mamy względem Państwa żadnych
zobowiązań. W przypadkach nagłych lub nieuwzględnionych w niniejszych
Ogólnych Warunkach Przewozu pasażerowie powinni kontaktować się z
Punktem Informacji pod numerem telefonu 0
509 366 620 lub 605 049 669.
|